Wat een genot, zo'n tweede huis!

Na een rustige zaterdagmorgen rit naar Colmar kwamen we bij camping Indigo Colmar, een rustige terassencamping aan de Ill. Leuk om Colmar te bezoeken en er zijn mooie fietspaden in de omgeving. Wel oppassen met natte ondergrond, dan kan een zware camper makkelijk verzakken.

Heuvels
Hierna zijn we vertrokken naar Italië, we wilden richting Genua, maar dat was te ver in 1 x. Dus uitgekomen bij Garbagna onder Milaan (via Zwitserland gereden en heel veel geluk gehad bij de Gotthard). Piccolo Camping E. Maieu ook een terrassencamping bij een zeer gastvrije eigenaar. Keurig sanitair, en heel vriendelijk. In het dorp is niets te beleven, geen restaurant was open, maar gelukkig konden we wel bij de slager terecht. Fietsen is te doen, maar behoorlijke heuvels al.

Cinque Terre
We reden door naar Sestrie Levante. Daar vonden we een plekje op een typische hele drukke, maar gezellige Italiaanse camping, Fossa Lupara. Reserveren is daar heel moeilijk, ze willen dan een bankgarantie en de camping is eigenlijk constant VOL. Vroeg aankomen is de tip. Volgens de verhalen is dit blijkbaar DE camping als je de Cinque Terre wil bezoeken. Dat hebben we dan ook gedaan, maar wij vonden het ietwat tegenvallen. Een aantal van de 5 dorpen is niet te bewandelen, dit is al jaren zo. De Via D’Amore langs de kust is afgesloten, dus nog een TIP: ga niet naar het laatste dorp Rio Maggiore, maar begin in Levant en loop dan 1 of 2 dorpen verder. Je kunt namelijk altijd terug met de trein.

Superdeluxe
Het mooie weer hield op, dus zijn we doorgereden naar de Adriatische kust: Camping Village Numana Blu, met STIP de mooiste, meest complete camping. Heel groot, mooi zwembad, heel veel aan jonge kinderen gedacht. Leuk om langs het strand/boulevard te fietsen, sanitair bijna TE Luxe, echt nog niet eerder zo gezien. Als je van zee en strand houdt, is dit DE camping. maar ja.... wij wilden nog wat anders zien. Hierna via het stadje Fano (ook even bekijken!) naar San Marino gereden: Centro Vacanze San Marino. Ook een hele leuke terrassencamping met een mooi zwembad. Er werkt een Nederlandse dame bij de receptie, er is een heerlijk restaurant. Voor 2 euro p.p. retour reis je naar San Marino Stad, en die is echt de moeite waard.

Zwarte Woud
Het werd tijd om een beetje aan de terugreis te gaan denken, en we gingen weer door Zwitserland, naar het Zwarte Woud. We kwamen terecht op Camping Lug ins Land Erlebnis in Bad Bellingen/Bamlach. Grote camping, veel vaste plekken, ook een zwembad en een heerlijk restaurant. Bij deze camping hoort gratis openbaar vervoer in het Zwarte Woud, dus we zijn met de trein naar Freiburg geweest, goed te doen. Ook heerlijk gefietst en gewandeld, het is een mooie omgeving. Toen de laatste……………Camping Wolfsmühle in Lahnstein. Vlakbij Koblenz, grote camping langs de rivier de Lahn. We moeten eerlijk zijn: er loopt een hele drukke weg aan de overkant, en tja….. dat is wel een dingetje. Verder kun je er heerlijk fietsen alle kanten op, en heeft de camping ook een goed restaurant, PRIMA sanitair, kortom een fijne afsluiting. Hierna nog 3 uurtjes naar huis rijden en dan is het rijd om de camper weer in te leveren bij Sybren en Dorine.
Het was voor ons echt een genot om 3 weken te wonen in 'dit tweede huis'!

Bram en José de Berg

Het was grandioos! Een doe-vakantie met de camper.

Voor het eerst gingen we op stap met een camper. Naar Grenoble waar we de Oisans en de Vercors verkenden. De Gorges de la Bourne in de Vercors vormt een duizelingwekkend schouwspel. En hoewel het beschreven staat in de Michelin reisgids ‘met de camper door Frankrijk, werden de overhangende rotsen en nauwe passen mij te veel met de camper, We zijn daarom halverwege uitgebroken in zuidelijke richting naar de Drome en vonden een mooie camping bij het historische stadje Crest langs de rivier de Drome.

Krachtbron
Langs de pittoreske rivier konden we een schitterende fietstocht maken. De fietsen konden we gemakkelijk meenemen achterop de camper. In de Oisans konden we de Alpe dHuez en Les Deux-Alpes overigens prima berijden. Onze camper had een Fiat Ducato diesel motor, een kanjer van een krachtbron en nog zuinig ook (1 liter op 10 tot 13.7 km). Het uitzicht vanuit de cabine was prima en de stoelen zaten heerlijk.

Schilderachtig
We vervolgden onze reis via het Rhône dal naar de Ardeche rond Tournon. Vervolgens reden we naar Annecy via Lac du Bourget (Aix-les-Bains) en een schitterende fietstocht rond het meer was een topper. De Mont Blanc bij Chamonix was het volgende hoogtepunt. De nacht hebben we doorgebracht in de schilderachtige bergen en wel in Le Grand-Bornand. Via een rustige rit door Genève, op zaterdag, reden we door naar de Jura. Langs de Vogezen, de Elzas en de Eifel reden we terug naar huis. In de Elzas bezochten we het klein Venetië in Colmar, Turckheim, Kaysersberg en Molsheim. Op de foto staat de camper van Camperverhuur aan de Vecht bij de schitterende wijnvelden in de Elzas.

Grandioos
Tot onze verbazing hebben we in 20 dagen op 16 verschillende campings gestaan, maar elke dag was weer leuk om door te trekken. Meestal vertrokken we rond elf uur en vonden we rond vier uur een camping of camperplaats. Gemiddeld reden we 157 km per dag met een uitschieter naar 420 km. Kortom, het was grandioos. Een doe vakantie met de camper, want als we ‘s middags een plekje hadden gevonden gingen we vaak nog even wandelen. Toch trekt het tentje achter in onze eigen auto ook nog. Onder meer vanwege het onbekommerd rijden door de bergen en het parkeren in steden. Maar bij het terug brengen van de half-integraal camper liet Sybren mij een mooie Hymer buscamper zien met bescheidener afmetingen. Gelukkig hebben wij nog even de tijd om na te denken over onze volgende vakantie. Tot slot nog een tip: Laat bij het achteruit rijden altijd iemand helpen kijken. Eén keer niet gedaan en schade.

Joop en Ineke Vree
Foto: Joop Vree

Een heikel avontuur

'Ons plan was om na het verlaten van de camping nog heel even langs te gaan bij het Kasteel van Reinhardstein', vertelt een van onze huurders na afloop van een zeer geslaagde vakantie. 'Dat was op 2 kilometer afstand en de dag ervoor regende het heel hard dus het was er nog niet van gekomen. Wij rijden er naar toe, beetje sluip door kruip door daar in de Belgische Ardennen en willen de camper in eerste instantie op de eerste parkeerplaats zetten. Maar er bleek nog een parkeerplaats iets verderop, het regende nog steeds een beetje en het kasteel was nog niet te zien Dus we dachten: even verderop kijken. Mijn vrouw reed, zij rijdt het tweede parkeerterrein op en ziet dat het alleen maar gras is. Drassig gras. Foute boel, denkt ze en ze probeert de camper te keren. Tevergeefs. De camper zit vast, muurvast. Wat nu?'

Hoe heb je dat opgelost, vraag ik benieuwd. 'Dat was nog een heel gedoe, om eerlijk te zijn. Er zat een klein bedrijfje verderop waar bouwvakkers bezig waren, dus we hebben de kinderen uit laten stappen en zijn daar naar toe gelopen. Onderweg kwamen we een Vlaming in een buscamper tegen die ons graag wilde helpen, maar geen sleepkabel bij zich had. Bij dat bedrijf had ook niemand een kabel, maar er kwam iemand mee en die heeft geprobeerd om de camper eruit te trekken. Zonder resultaat, we kwamen alleen maar verder in de modder te zitten. Dan merk je dat voorwielaandrijving toch wel lastig is. Maar de Vlaming kwam terug, hij wou ons heel graag helpen en raadde ons aan stenen van de weg te verzamelen en die onder de voorwielen te plaatsen. Sterker nog, om de wielen een beetje op te krikken zodat we de stenen er goed onder konden duwen. Zo gezegd, zo gedaan, de kinderen hielpen goed mee en ondertussen kwam er nog een auto met Nederlanders bij. Die wilden ook wel even komen helpen. Met een aantal volwassenen en een paar kinderen achter de camper hebben we het opnieuw geprobeerd en toen is het gelukt.... we waren uit de modder en konden weer verder rijden. We zijn nog wel naar het kasteel toegewandeld, helaas was dat nog niet open... Het was een heel avontuur, voor de kinderen het hoogtepunt van de vakantie!', aldus een opgeluchte vakantieganger.
Foto: Roeland Stoter

Met jonge kinderen in de camper? Zeker!

‘Mama, wanneer gaan we weer op vakantie met de camper?’ krijg ik deze week te horen tijdens de lunch. Voor onze kinderen (2,5 en 4,5 jaar oud) staat het als een paal boven water: vakantie vieren doen we met de camper. Afgelopen najaar zijn we voor het eerst een aantal dagen onderweg geweest met een van de campers van Sybren en Dorine. Het is even wennen, een camper is toch een stuk groter dan onze gewone personenauto, maar al snel hebben we de smaak te pakken. De kinderen vermaken zich onderweg prima! De een zit voorin en kijkt zijn ogen uit, de ander zit achterin en doet een spelletje met papa of mama. Ondertussen schallen de vakantieliedjes van VOF de Kunst uit de speakers, we zingen luidkeels mee met ‘pizza met pindakaas’ en ‘Ik ga op vakantie en ik neem mee...’

Eenmaal aangekomen op een camping in de Belgische Ardennen merken we hoe handig het is om met jonge kinderen in een camper op stap te zijn: je zet de camper neer, draait de luifel uit en het is klaar. De jongens kunnen lekker spelen en wij genieten van een wijntje en het uitzicht. Voor het avondeten steken we de bbq aan, de jongens vinden het allemaal geweldig.

Wat een verschil met vorig jaar in Kroatie: toen moesten we eerst de tent nog opzetten en duurde het zeker wel anderhalf uur voordat we neer konden ploffen. Want de tent stond wel binnen 15 minuten, maar dan moesten ook alle luchtbedden nog opgeblazen worden, slaapzakken uitgerold, het keukenhoekje ingericht, noem het allemaal maar op.

We hebben het goed gehad in de Belgische Ardennen en veel geleerd van die paar dagen. Inmiddels hebben we voor de zomervakantie de camper alvast geboekt, vanzelfsprekend weer bij Camperverhuur aan de Vecht. Benieuwd waar we dan terecht komen! De oudste heeft aangegeven dat-ie niet weer naar Belgie wil, maar ‘naar Duitsland ofzo'.

De eerste keer met de camper op pad

Op 26 juli was het dan zover, we hebben de camper opgehaald bij Camperverhuur aan de Vecht, ingeruimd en hoppa, op vakantie!
Het was voor ons de 1ste keer dat wij met een camper op vakantie gingen. Een hele ervaring! We zijn met de camper naar Duitsland, Oostenrijk en het Gardameer gereden.
Het waren 3 heerlijke weken en als het ergens regende of het bleek niet de plek te zijn die we hadden gehoopt dan ... hup binnen 15 minuten was alles weer ingepakt en rijden maar.
Toch wel super handig je huis op wielen! Het is een groot verschil met op 1 plek vakantievieren, met een camper op pad biedt je echt zoveel meer.
Na die drie heerlijke weken hebben we de camper weer netjes ingeleverd en hadden we een leuk gesprek met Sybren over hoe het allemaal bevallen was.
Het is ons goed bevallen, ook bijvoorbeeld door de prettige communicatie tussen Camperverhuur aan de Vecht en ons.
Mailtjes voordat we weggingen en de tijd die voor ons genomen werd bij het terugbrengen van de camper, het was echt top!
Wij gaan zeker nog een keer een camper huren bij Camperverhuur aan de Vecht!
Nancy

Waarom huren bij Camperverhuur aan de Vecht

• Ruim 25 campers
  • Alle indelingen
  • Alle prijsklassen
  • Scherpe tarieven
  • U krijgt de camper mee die u heeft uitgekozen
  • Alle kilometers vrij
  • All Risk verzekerd
  • Wegenwacht Europa
  • Volledige inventaris
  • Incl. gasverbruik
  • Incl. toiletvloeistof
  • Incl. schoonmaak buitenzijde
  • Uw auto gratis bij ons binnen stallen
  • Gedegen uitleg
  • Service onderweg
  • 24/7 bereikbaar
  • Betrouwbaar
  • Onze passie en ervaring!